برگزاری مسابقه قرآن
برگزاری مسابقه قرآن ( مرحله اول ) و انتخاب برندگان جهت شرکت در مرحله دوم (شهرستان)


برگزاری مسابقه قرآن ( مرحله اول ) و انتخاب برندگان جهت شرکت در مرحله دوم (شهرستان)



بچه های تلاشگر! برای دریافت کارنامه به آموزشگاه مراجعه کنید.

چیدن میوه موفقیت مبارکتون باشه!

لاجوردی ها ! جهت کلاس های خوشنویسی،نقاشی و قرآن به آموزشگاه مراجعه کنید.
حضور در جشن جابر ویژه ی حایزین رتبه این جشنواره و اجرای گروه سرود آموزشگاه در این مراسم
لازم به ذکر است 2 دانش آموز راهیافته به استان از این آموزشگاه در مراسمی که روز پنج شنبه مورخ 21.2.90از سوی اداره کل در اصفهان برگزار شده بود شرکت کردند. زحمت همراهی ایشان را سرکار خانم غلامی نژاد تقبل نمودند.
این موفقیت را به همکاران عزیز، معاونین محترم و مدیریت آموزشگاه تبریک می گوییم.



پارک لاله ویژه ی اولی و سومی ها

تقدیر از رتبه ی دوم پرتاب وزنه و دومیدانی مرحله استانی خانم ملیکا شقایقی دانش آموز کلاس پنجم



ابوموسی جابربن حیان در سال 100هجری شمسی در توس متولد شد ودر سال 194 هجری شمسی در کوفه وفات یافت.جابر نخستین شیمیدان ایرانی است.
وی اولین کسی است که به علم شیمی شهرت و آوازه بخشید و بی تردید نخستین مسلمانی است که شایستگی کسب عنوان شیمی دان را دارد.این دانشمند کیمیا گر و فیلسوف ایرانی را پدر علم شیمی نامیده اند.درستی روش های تحقیق او در پژوهش های شیمیایی بسیار جالب است.
جشنواره جابربن حیان چیست؟
جشنواره جابربن حیان یا پژوهش های علمی ابتدایی فرصت وبستری است که دانش آموزان از طریق روش پروژه با کوشش فردی یا گروهی درباره یک موضوع خاص به کسب دانش مهارت و نگرش خاص میرسند.
در این جشنواره آثار و پروژه های دانش آموزان دوره ی ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب نمایش گاه های علمی ارزه و داوری می گردد. این نمایشگاه ها در سطوح آموزشگاهی.منطقه ای استانی و کشوری برگزار می گردد.

در مدرسه ما نیز حضور بچه ها این قدر قوی و پررنگ بود که کارشناسان محترم جناب آقای خدمتی و شبانی سهمیه ی مدرسه را از ۶ اثر به ۱۰ اثر افزایش دادند.

بچه ها در حال انجام آزمایش

حتی کلاس اولی ها هم آمده بودند!

نتایج زحمات بچه ها



پنجره هایی به سوی علم و دانایی

حضور کارشناس محترم مرکز تحقیقات جناب آقای شبانی

و کارشناس محترم آموزش ابتدایی جناب آقای خدمتی

آلودگي هوا هم براي افراد سالم و هم براي افراد دچار عوارضي مانند بيماري قلبي، آسم، و ساير بيماريهاي ريوي خطرناك است. این آلودگي ميتواند باعث سرفه و احساس تنگ نفس شود. همچنین برخي افراد ممكن است در مواجهه با این هوای آلوده دچار سوزش و تحريك در چشمها و گلو شوند.

در هفته ی هوای پاک مدرسه ی ما با اجرای برنامه های مفید توانست دانش آموزان را با این خطرات آشنا کرده و آموزش های موثری را برای مراقبت از خود در برابر این معضل در اختیارشان قرار دهد. برنامه هایی که با مشارکت و همراهی بچه های خوب مدرسه اجرا شد. برنامه هایی مانند:
تهیه ی نشریه دیواری

مسابقه ی جدول و رنگ آمیزی
سخنرانی مربی بهداشت آموزشگاه
تهیه ی پلاکادر

دعوت همه برای سالم نگه داشتن هوا

اردوی حیاطی با صرف صبحانه

زیر سایه ی مهربان معلمان

تهیه ی تراکت و شعارهای پاک!

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ایسنا، درباره زمان دقیق اجرای طرح «تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی»، خاطر نشان كرد: آن چه كه آموزش و پرورش مصوب كرده، میتواند از اول مهر این طرح را اجرایی كند و نظر سنجی آن هم از مردم درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مطالعات و بررسی كارشناسان توسط هیات علمی دانشگاه صورت
گرفته است، لذا تصمیمی كه اتخاذ میشود، برای ۱۰۰ درصد جامعه قابل اجرا
نیست.
حاجیبابایی اضافه كرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس كشور دو نوبته هستند، لذا
۸۵ تا ۹۰ درصد مدارس كشور مشكلی با تعطیلی روز پنجشنبه ندارند و اجرای
آزمایشی این طرح در مدارس ابتدایی روستاها از ابتدای مهر ماه امسال انجام
شده و چنان چه ابهامی هم وجود داشته باشد، برطرف شده است.
وی یادآور شد: اگر به یك جمع بندی زیبایی از این طرح برسیم، از جهات
گوناگون میتواند برای معلم جامعه و دانشآموز تاثیر گذار باشد، ضمن این كه
از استقبال عمومی و كارشناسی نیز برخوردار است و میتواند در ارتقای
جایگاه ابتدایی تاثیرگذار باشد.
وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان كرد: زمان اجرای این طرح بستگی به
خود آموزش و پرورش دارد، اگر مشكلی وجود نداشت، هر چه زودتر اجرا خواهیم
كرد.
با نزدیک شدن و فرا رسیدن مهر ماه و زودتر به صدا در آمدن زنگ مدارس برای کلاس اولی ها شور و نشاطی دیگر در مدارس ابتدایی برپا خواهد بود. هر ساله در بین دانش آموزان همه ی مقاطع تحصیلی دانش آموزان سال اول ابتدای یک یا دو روز زودتر زنگ شروع مدارس را می شنوند و این نشانی از اهمیت زیاد و حساس بودن این سال تحصیلی در کشور عزیزمان می باشد. کلاس اول و دوره دبستان اولین تجربه اجتماعی این کودکان به شکل رسمی است که پس از خانه و خانواده بیشترین نقش را در تربیت و رشد و نمو آنان دارد.
کلاس اولی ها از ویژگی های ذهنی و روانی قابل توجهی برخوردارند و حس کنجکاوی فوق العاده ای دارند که شناخت دقیق و به موقع این ویژگی ها نیازمند تنظیم برنامه های آموزشی دقیق و به کارگیری بهترین و موثرترین روش های تربیتی و استفاده معلمان با تجربه و دلسوز و آگاه در این زمینه می باشد. به گونه ای که اگر مراکز تربیت معلم در سراسر کشور به طور جداگانه معلمانی فقط برای تدریس در کلاس اول ابتدای جذب می کردند و آموزش می دادند بسیاری از مشکلات در چگونگی برخورد با کودکان این دوره بر طرف می شد و پیشرفت بیشتر و بهتری در این دوره تحصیلی داشتیم.
برای کلاس اولی ها بزرگسالانی نظیر پدر و مادر و معلم همیشه الگوی آنها هستند و دوست دارند همیشه جای آنان باشند به طوری که اگر از کلاس اولی ها در رابطه با انتخاب شغل آینده آنان بپرسیم اکثر آنها دوست دارند شغل معلمی را انتخاب کنند بسیاری از کلاس اولی ها هنگام لباس پوشیدن دوست دارند مانند معلم خود لباس بپوشند هنگام راه رفتن دوست دارند مانند معلم خود راه بروند اکثر این دانش آموزان معلم خود را ملکه ذهن خود کرده و همیشه چهره و رفتار معلمشان در اکثر زمان ها در ذهنشان است. از این مطلب می توان به اهمیت و حساس بودن شغل معلمان کلاس اولی ها پی برد و باید معلمانی که در کلاس اول ابتدای مشغول به تدریس هستند بیشتر از دیگر معلمان مواظب رفتار و کردارشان باشند.
چند نکته آموزشی ـ تربیتی در رابطه با کلاس اولی ها برای معلمان کلاس اولی ها :
معلمان کلاس اولی ها به یاد داشته باشید که الگوهای محبوب این دانش آموزان بزرگسالانی با شخصیتی لبریز از محبت و مهربانی و شادمانی هستند که هرگز دعوا و پرخاش نمی کنند. پس از عصبانیت در مدرسه و کلاس مخصوصاً در اوایل سال تحصیلی جداً خودداری کنید.
اولی ها به شدت حساس و حتی می توان گفت که دارای حس حسادت هستند و دوست دارند که معلمشان نگاه و رفتار عاشقانه اش را بین همه ی دانش آموزان (زرنگتر ها و متوسط ها یا سفید ها و سبزه ها یا پولداران و بی پول ها و یا عقبی ها و جلویی ها و ... ) را به طور مساوی تقسیم کند. پس معلمان توجه کنید که حتی اگر برادر یا فرزند شما در کلاس شما است رفتار شما برای همه یکی باشد.
کلاس اولی ها در روزهای اول سال تحصیلی مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان عاشقانه و پر مهر معلم مهربان و عزیز خود هستند. پس از معلمان این آینده سازان خواسته می شود که در روز های اول سال تحصیلی با برنامه ای از پیش تعیین شده و طرح درسی مناسب برای این روزها به کلاس بروند و کمتر از درس پرسیدن و نمره در این کلاس ها سخنی به میان بیاید تا در روزهای بعدی این عزیزان مشتاقانه تر به مدرسه بیایند.
اولی ها دوست دارند که معلمشان در چگونگی نشستن آنها در ردیف های جلو یا عقب اظهار نظر کند. معلمان کلاس اول با دانش و تجربه ای که دارند خوب می دانند دانش آموزانی که کمرو و خجالتی هستند و در گوشه ای در انتهای کلاس ساکت و آرام نشسته اند باید این فرصت را پیدا کنند که به نوبت در ردیف های جلو بیایند و در آنحا بنشینند.
و فردا هم آغاز شروع مدارس برای کلاس اولی ها خواهد بود پس تا فردا توی مدرسه تمامی شما کلاس اولی ها رو به خدا میسپرم .
ازآنجا که درضیافت رمضان خانواده ها تغییراتی را در سیستم تغذیه ای تجربه خواهندکرد پیشنهادات علمی غذایی زیر ارائه می شود تا انشاالله علاوه بر فیض ابعاد معنوی، از نظر جسمی و فیزیولوژیکی نیز نتیجة کیفی تری عایدمان شود. مکانیزم تغییر در میزان انرژی بدن یکی از اثرات مهم روزه است. سیستم گوارشی ما زحمات دشواری را در خوردن بعضی از مواد غذایی (بویژه گوشت و غذا های سنگین و پخته شده) متحمل می شود. در حالت عادی وقتی انسان تغذیه می کند جهت مراحل بلع، هضم، جذب و دفع انرژی بکارمی برد. غذا خوردن این انرژی راتامین میکند ولی متاسفانه در اثر عدم اطلاع در انتخاب صحیح غذا واجرای سیستم غذایی اشتباه، نه تنها انرژی مناسب به بد نمان وارد نمیشود و از تولید کیفی آن در بدن جلوگیری بعمل میآید بلکه انتقال انرژی در بدن بدرستی صورت نمیگیرد و در نتیجه اثرات غیر قابل جبرانی در بدن می گذارند. مکانیزم فیزیولوژیکی روزه بر این اساس است که بدن در اثر تغذیه نشدن، انرژی موجود را که قرار است صرف مراحل گوارش شود آن را دردفع سموم ازبدن بکار می برد. در این شرایط است که ظرفیت دفع شدیدتر از جذب میشود
افراد چاق و آنها که اضافه وزن دارند اگر به درستی روزه بگیرند ممکن است از
وزن بد نشان کاسته شده و انرژی بیشتری هم کسب می کنند ویا حداقل انرژی قبل
از روزه خود را خواهند داشت. ناگفته نماند که نباید روزه بعنوان رژیم
غذایی برای این منظور استفاده شود. افرادی که وزن بدنشان در قسمت های باسن و
پا ها تمرکز دارند اگر فکر می کنند که با روزه گرفتن از اندازه این دو
قسمت کم می شود در اشتباه هستند چون اولا اگر هم از اندازه آنها کاسته شود
موقتی است ثانیا بعداز اتمام روزه شان وزن بیشتری از قبل بدست خواهند آورد.
افراد لاغر نیز وزن کم می کنند ، ولی انرژی بدنشان کمتر شده و در نتیجه
احساس ضعف بیشتری از افراد چاق تر می کنند.
سیستم غذایی در ماه مبارک رمضان
روش صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان یکی از موارد مهمی است که لازم است مورد
توجه قرار گیرد تا از عوارض جسمی و یا عصبی جلوگیری شود. در غیر اینصورت
ممکن است عوارضی حاصل شود که یا روزه گرفتن را عامل آنها محسوب کنند و یا
اثرات آن باعث عدم تداوم روزه گرفتن گردد.
بطور کلی چهار فاکتور در تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد که عبارت اند از:
الف- زمان غذا خوردن، ب- میزان غذا خوردن، پ – چگونه غذا خوردن، ت- انتخاب
نوع غذا.
الف-زمان غذا خوردن:
در ماه مبارک زمان غذا خوردن اصلی سه مرحلة سحر، افطار وشا م می باشد که
لازم است کاملاً از هم مجزا باشند. دو زمان سحر و افطار تقریباً مشخص شده
است. در سحر لازم است که طوری برنامه ریزی شود که علاوه بر زمان کافی برای
ذکر و دعا و عبادت زمان کافی برای غذا خوردن در نظر گرفته شده باشد. یکی از
موارد اشتباه غذایی در این مرحله تسریع در غذا خوردن در وقت سحر است که
اثرش بعد از چند روز روزه گرفتن در سیستم گوارش خواهد بود مثل سنگینی معده،
عدم مراحل هضم طبیعی غذا در طول روز، ترشی معده و در ادامه به ناراحتی های
معده و روده دچار خواهند شد.
توجه دیگر باید به زمان صرف افطار و شام مبذول داشت. نبایستی بدون درنظر داشتن حجم غذای خورده شده در افطار وارد مرحله شام خوردن شد. صرف افطار می بایست در اولین فرصت ممکن صورت گیرد تا تداخلی با زمان شام خوردن پیش نیاید. فاصله زمانی افطار و شام باید آنقدر باشد که در موقع صرف شام غذای هضم نشده در معده نباشد. زمان شام خوردن هم باید طوری برنامه ریزی شود که تا قبل از خواب زمان کافی برای هضم وجود داشته باشد و نباید با شکم پر به رختخواب رفت.
ب- میزان غذا خوردن:
یکی از مشکلات در سیستم غذایی بسیاری از افراد این است که حجم غذا تحت
کنترل نیست. حجم غذای افطار باید بسیار کم باشد تا قبل از شام خوردن از
معده خارج شده و امکان شام خوردن بدون اثر مضر جانبی وجود داشته باشد. حجم
شام باید بنحوی کنترل شود تا هم امکان خوردن میوه بعد از شام باشد، نه
تنقلات مرسوم بعد از شام بر محتویات معده فشار آورد، نه مشکلی در روند خواب
پیش آید، و نه مانعی بر غذا خوردن در وقت سحر حاصل شود.
پ- چگونه غذا خوردن
یکی از معضلات غذا خوردن خیلی افراد سریع خوردن غذا است که معمولاً یا به
دلیل محدودیت زمانی است ویا استرس داشتن در مو قع غذا خوردن ویا به رسم
عادت. به هر دلیل که باشد تاثرات مضرش در روی معده بسیار شدید خواهد بود و
عواقبی ناگوار به دنبال خواهد داشت. پس در ماه مبارک باید دقت داشت تا
تنظیم وقت بصورتی انجام شود تا غذا خوردن در سحر، افطار وشام به تعجیل صورت
نگیرد. بنابراین با آرامش غذا خوردن و در شرایط نگرانی ، استرس و ناراحتی
غذا نخوردن خیلی در تأمین سلامتی دستگاه گوارش مؤثر است.
ت- انتخاب نوع غذا
غذاهایی که ما میخوریم مهمترین فاکتور تعیین کنندة سلامتی و بیماریهای ما
ست. با کمال تاًسف عوامل متعددی چون عدم اطلاع از مواد غذایی، قدرت هوس در
انتخاب، انتخاب غذا در تنوعات مکانی-زمانی، تبلیغات تولید کننده ها، و
انتخاب بر اساس قدرت اقتصادی در انتخاب نادرست غذایی ما دخالت دارند. در
این مقاله هدف اشاره به مواد اولیه سالم ویا ناسا لم موجود در مواد غذایی
نیست بلکه مقصد انتخاب غذاهایی است که برای شام ، سحر و افطار مناسب هستند.
غذا های انتخاب شده در سحر، افطار، و شام می بایست مواد لازمه ۲۴ ساعته
بدن یعنی کربوهیدراتها، چربی، پروتئین، فیبر، ویتامینها، آنزیم ها و مواد
معدنی لازم را به بدن برسانند. به عبارت دیگر بجای افزایش حجم در یک وعده
غذا ، تاً مین نیازهای غذایی باید بین غذاهای سحر، افطار، و شام تقسیم
شوند.
سحر:
موارد زیر در موقع سحری خوردن پیشنهاد میشوند:
خوردن غذا های اصلی با در نظر گرفتن حجم آن، شرایط جسمی ، سنی، وضعیت های خاص روزه گیر و یا داشتن بیماری اشکال ندارد.
نبایستی از چندین نوع غذای پختنی استفاده کرد.
جای اینکه معده خود را ازچندین نوع غذای پختنی پر کنید، از میوه جات، سبزی
جات، صیفی جات، و نوشیدنی های سالم و چای های گیاهی متعدد که به منظور های
مختلفی وجود دارند استفاده کنید.
جای نوشابه های مضر، قندی، رنگی ودارای مواد نگهدارنده از چای های گیاهی
متعدد برای تصفیه خون، جگر، کلیه ها، وشستن معده و روده از مواد نامناسبی
که توسط غذا ها و خوردنی ها وارد بدن میشوند ویا برای جلو گیری از افزایش
کلسترول، قند، چربی، فشار خون و… استفاده نمایید.
حتماً از غذاهای قلیا ساز مثل میوه هتا، سبزیجات، صیفی جات، و غلات نیز به همراه غذا استفاده کنید.
خوردن و نوشیدن مواد غذایی را که تولید اسید می نمایند کنترل نمایید مثل:
انواع گوشت، ماهی و غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات، خشکبار، شکر ،
روغن ها وسرکه.
غذا ها را خوب بجوید زیرا بزاق قلیایی(تیالین)در اثر خوب جویدن غذا ، حالت اسیدی آن را تبدیل به قلیایی میکند.
از خوردن غذا های رنگیزه دار، طعم دهنده دار، دارای مواد نگهدارنده و نیز
از غذا های تصفیه شده مثل: آرد سفید، قند، نوشیدنی های شیرین ورنگی، قهوه،
پنیر های فرآوری شده، آب میوه های ساختگی، سوسیس و کالباس که عوارض متعدد
غیر قابل جبرانی دارند و بعضی نیز باعث خستگی روزانه می شوند پرهیز کنید.
از خوردن نمک تا حد امکان بپرهیزید.
از خوردن آب قبل از خوردن سحری خودداری کنید و همچنین از خوردن نوشابه های قند دار نیز در وقت سحر جلوگیری کنید.
افطار:
به دلایل مختلف غذا های افطار نباید شامل غذا های اصلی، حجیم وسنگین باشد زیرا:
معده مدتی خالی بوده و نبایستی به یکباره آنرا به فعالیت وادا شت.
باید معده آمادگی پذیرش شام را داشته با شد.
ابتدا با مقداری آب گرم و خرما، خوردن را آغاز کنید.
خوردن مقداری کم آشجات بدون حبوبات توصیه می شود.
از غذا های بدون چربی در افطار استفاده نمایید.
از خوردن آجیل جات، بستنی، چیبس، گوشت جات، پنیر، ماست وشیر پر چرب در افطار بپرهیزید.
در خوردن شیرینی جات در موقع افطار افراط نکنید از قند های ساده بجای قند
های مرکب استفاده کنید تا بتوا نید به میزان لازم شام صرف کنید.
در خوردن نوشیدنی اصراف نکنید زیرا مانع شام خوردن خواهد شد.
شام:
همانطور که گفته شد سعی کنید بین افطار و شام فاصله کوتاه باشد.
قبل از شام آب میل نکنید.
اگر حجم غذا ی شام بیش از حد باشد، هم خواب را تحت تاًثیر قرار میدهد ، هم
مانع خوردن غذادر سحر خواهد شد و هم تکرار آن باعث سوء هاضمه و بروز بیماری
های گوارشی خواهد شد.
حجم شام باید آنقدر کنترل شده باشد که جلو خوردن میوه جات را نگیرد.
اگر بعد از شام قصد خوردن تنقلات را دارید، از قبل میزان شام را کنترل نمایید.
آنچه در مورد خوردن سحری قابل ملاحظه است ، در مورد شام هم صادق است.
منبع : www.pezeshkan.org
دکترسید غلامرضا موسی پناه(مشاوره رژیم غذایی و تغذیه سالم با داروهای گیاهی)
شبكههای یک , دو , سه و تهران به ترتیب سریالهای خود را از بعد از افطار در ماه رمضان روی آنتن میبرند.
///جراحت
بنابراین گزارش فارس، اولین سریالی كه در این ایام به روی آنتن میرود، مجموعه «جراحت» به كارگردانی «محمدمهدی عسگرپور» است كه ساعت 20:40 از شبكه سه سیما پخش میشود. این سریال ملودرامی اجتماعی است و توسط سعید نعمتالله در 30 قسمت 35 دقیقهای ساخته شده است. تکرا روز بعد ساعت 15:50

///ملکوت
مجموعه تلویزیونی «ملكوت» نیز دومین سریالی است كه در ماه رمضان پخش میشود. این سریال هر شب ساعت 21:30 پخش میشود. كارگردانی «ملكوت» را «محمدرضا آهنج» انجام داده و محمدرضا شریفینیا، احمد نجفی، رضا رویگری، علی دهكردی، كوروش تهامی، نیما شاهرخ شاهی، رز رضوی، مهشید افشارزاده، آهو خردمند، پروانه معصومی، كتانه افشارنژاد، شیوا خنیاگر، فریبا متخصص، غلامرضا علی اكبری، منوچهر آذری، ترلان پروانه، امیر شجاعی، عباس عرفانی، لادن سلیمانی و ایرج نوذری در آن ایفای نقش میكنند. تکرار روز بعد ساعت 13:30

/// در مسیر زاینده رود
سریال «در مسیر زاینده رود» به كارگردانی «حسن فتحی» نیز گزینه بعدی است كه در ساعت 22:15 روانه آنتن میشود.
در
مجموعه جدید فتحی مانند همیشه عدهای از شناخته شدهترین بازیگران سینما،
تئاتر و تلویزیون نظیر حسین محجوب، مهرانه مهین ترابی، مسعود رایگان، اشكان
خطیبی، بهنوش طباطبایی، مهرداد ضیایی، پردیس افكاری، مهدی سلطانی، افسانه
پاكرو، هومن برق نورد، الهه حسینی، فرخ نعمتی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی
باقربیگی، مهران نائل، نیما نادری و... نقش آفرینی میكنند. تکرار روز بعد ساعت 12:30

/// از پذیرفتن خانواده معذوریم ( نون و ریحون)
آخرین سریالی كه در ایام ماه رمضان از تلویزیون پخش میشود،
مجموعه «از پذیرفتن خانواده معذوریم» است كه كارگردانی آن را «فرزاد
موتمن» برعهده دارد. این سریال هرشب ساعت 23:10 پخش میشود.
در نخستین
تجربه سریال سازی فرزاد موتمن، بازیگرانی چون: برزو ارجمند، علی قربانزاده،
امیرحسین رستمی، رضا داوودنژاد، مهران رنجبر، شبنم قلیخانی، بهنوش
بختیاری، بیتا سحرخیر، ملیكا شریفینیا، گلاره عباسی، پرستو صالحی و داریوش
كاردان حضور دارند.
گفته میشود نام این سریال در زمان پخش قطعا تغییر خواهد كرد. نام سریال به « نون و ریحون »تغییر کرد. تکرار روز بعد ساعت 17:30

لطفا بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو ، سیستم تهویه هوا را روشن نکنید !
پس از وارد شدن به داخل خودرو پنجره ها را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود ؛ بعد از چند دقیقه می توانید کولر خودرو را روشن کنید . آیا می دانید چرا ؟؟
بر اساس تحقیقات انجام گرفته داشبورد،صندلی و کولر خودرو از خود گاز بنزن تولید کرده که یک گاز بسیار سمی است .حتما بارها بویی شبیه پیلستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید این همان بوی گاز سرطان زای بنزن است .
این گاز بنزن نام دارد و علاوه بر سرطان زایی ، به استخوان ها اسیب رسانده (مسمومیت استخوان ها) وباعث ابتلا به بیماری آنومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلبول های قرمز) و کاهش سطح گلبول های سفید بدن می شود .
تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به بیماری لوسیا ( نوع دیگر از سرطان خون مربوط به گلبول های سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانم ها می شود .
اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب ......
لوگوي فيلم سينمايي «اخراجيها3» كه قرار است چندي ديگر مراحل توليد آغاز شود، رونمايي شد.

به دليل اكران فيلمي با نامي شبيه به «اخراجيها» و استفاده از طرح پوستر و لوگويي شبيه به دو فيلم «مسعود دهنمكي»، دستآندركاران «اخراجيها» براي اين كه شائبهاي مبني بر كپيبرداري فيلم اكران شده از «اخراجيها» مطرح نشود، اقدام به انتشار رسمي لوگوي «اخراجيها3» كردند.

دهنمکی به خبرنگار مهر گفت: پیشتولید بخش سوم "اخراجیها" را اول تیرماه شروع میکنیم و برای آن دو ماه زمان برنامهریزی کردهایم، فیلمبرداری شهریورماه و پس از پایان ماه رمضان شروع میشود. در آخرین مراحل بازنویسی فیلمنامه هستم و به زودی نسخه نهایی آماده میشود.
این نویسنده و کارگردان افزود: تینا پاکروان به عنوان مدیر تولید با این پروژه همکاری میکند و محمدرضا شریفینیا یکی از بازیگران نقشهای اصلی فیلم است. به دلیل انتشار نسخه قاچاق "اخراجیها" تصمیم گرفتم در قصه و روند شکلگیری آن تغییرهایی بدهم و متناسب با این تغییرها تعدادی از بازیگرهای قبلی در این پروژه هستند و تعدادی بازیگر جدید به فیلم اضافه میشوند.
«اخراجيها3» روايتي از دوران معاصر از و قصه آن در تهران ميگذرد.

بیشتر مردم جهان سایت یوتیوب می شناسند. یوتیوب یک سایت اشتراک گزاری فیلم در فضای مجازی است.
این سایت در جهان جزو پربازدید ترین سایت ها می باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد. مدیریت این سایت توسط شرکت گوگل می باشد.
در ایران این سایت بر اساس آمار از کاربران ایرانی جزو سومین سایت پر بازدید ایران می باشد.
هم اکنون دامنه ایرانی این سایت در ایران آغاز به کار کرده است .
دامنه ایرانی سایت یوتیوب فارسی علاوه بر اشتراک گزاری فیلم به اشتراگ گزاری صوت پرداخته است. هم چنین ازدیگر مزایای یوتیوب فارسی دانلود رایگان فیلم ها از سایت می باشد.
مزیت دیگر یوتیوب فارسی، این است که تمامی محیط سایت کاملاً فارسی می باشد،که این کمک فروانی برای بدست آوردن فیلم های ایرانیست.
هم اکنون یوتیوب فارسی در دسترس تمامی کاربران ایرانی می باشد.
یوتیوب فارسی با این شعار شروع به کار کرد « فرصتی برای دیده شدن »
آدرس سایت : www.youtube.ir
انشاالله مشکل به زودی بر طرف خواهد شد .
اسکناس 10هزار تومانی در حالی در تهران رونمایی شد که اشتباهی فاحش
در شعر معروف سعدی بر پشت آن خود نمایی میکرد.
طرح پشت این اسکناس
تصویر آرامگاه سعدی است و در کنار آن بیت معروف "بنیآدم اعضای یک پیکرند،
که در آفرینش ز یک گوهرند" به صورت اشتباه "بنیآدم اعضای یکدیگرند" نوشته
شده است. این اشتباه تاکنون بارها در گفتار و نوشتار مسئولین و در مطبوعات و
رسانهها مشاهده شده است و اکنون این اشتباه رایج، بر روی اسکناس
جدیدالطبع نمایان شده است.
مؤسس مرکز سعدیشناسی درباره اصالت بیت مشهور "بنیآدم اعضای یکدیگرند / که
در آفرینش ز یک گوهرند" که پشت اسکناسهای 10 هزار تومانی هم درج شده است،
گفت: این بیت مشهورتر است هر چند به همان اندازه از اصالت دورتر است.
کاووس
حسنلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تفاوت نسخ معتبر موجود از
اشعار سعدی درباره این بیت شیخ اجل گفت: بیت "بنیآدم اعضای یک پیکرند / که
در آفرینش ز یک گوهرند" به جهت نزدیکی به ساخت و دستور زبان فارسی دوره
سعدی از اعتبار بیشتری برخوردار است اما به هر دلیل بعدها کلمه "پیکر" جای
خود را در مصرع اول این بیت به واژه "دیگر" داد.

وی افزود: هر دو شیوه ضبط اخیر در نسخههای مختلف وجود دارد اما اصالت با
اولی است. البته نمیتوان گفت بیت تغییر یافته اشتباه است اما به هر حال به
وجه ناخوشایند و در عین حال مشهوری تبدیل شده است.
این استاد
دانشگاه و سعدی پژوه در عین حال توجه مسئولان بانک مرکزی را به سعدی در خور
قدردانی دانست و گفت: این برای اولین بار است که بیتی از سعدی پشت
اسکناسهای ما درج میشود و شاید هم بتوان از این طریق جایی برای این شاعر
جهانی در ایران یافت.
اسکناس زیتونی رنگ 10 هزار تومانی که طرح پشت
آن تصویری ار آرامگاه سعدی با بیت "بنیآدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز
یک گوهرند" است.

موسس مرکز سعدی شناسی همچنین وجود هر گونه لوح و یا سردری را با این اشعار از سعدی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، رد کرد و گفت: متاسفانه الان طوری شده که اگر این حرف را بزنیم، هیچکس باور نمیکند و مردم واقعاً فکر میکنند شعر سعدی در سردر سازمان ملل متحد نوشته شده است حال آنکه نه سردری و نه تابلویی با اشعار سعدی در سازمان ملل وجود ندارد.

همچنین برخی متخصصان معتقدند آدامسهایی كه حاوی شیرین كنندههای طبیعی مانند شكر هستند به دلیل آن كه به رشد میكروبهای دهان كمك میكنند نهتنها باعث پوسیدگی دندان میشوند بلكه میتوانند موجب گسترش باكتریهای مفید در بدن شده و حتی زمینه ایجاد عفونتهای جدی را فراهم كنند.
البته توصیه پزشكان مصرف آدامسهای بدون قند است. به گفته آنها جویدن آدامسهای فاقد قند پوسیدگیزا و آدامسهای افزایش دهنده بزاق در كاهش خشكی دهان موثر هستند.خصوصا كه برخی افراد به دلایل مختلف، دچار خشكی دهان میشوند كه این خشكی دهان در بیماران تحت درمان همودیالیز بسیار زیاد است. پزشكان جویدن آدامسهای فاقد قند و آدامسهای افزایش دهنده بزاق را در كاهش خشكی دهان موثر میدانند.
جویدن آدامسهای بدون قند در واقع عامل ماساژ دهنده لثه و در نتیجه كمك به سلامت دندانها و لثهها عنوان میشود. در عین حال جویدن آدامس با خارج كردن خردههای غذا از لابهلای دندانها باعث بهبود سلامت آنهاست؛ این در حالی است كه باید دانست مسواك زدن بهترین راهكار برای پیشگیری از پوسیدگی دندانهاست. درواقع استفاده به اندازه از آدامسهای بدون قند طبیعی میتواند برای فرد مفید باشد.البته جویدن بیش از حد آدامس جلوی تشنگی فرد را گرفته و بدن را در معرض خطر كمآبی قرار میدهد. همچنین جویدن طولانی مدت آدامس موجب احساس سیری شده و در مورد كودكان ممكن است به عاملی برای كم غذایی و سوءتغذیه آنها مبدل شود.
فعال شدن قشر مغز، تقویت ماهیچهها و عضلات دهان و زبان به وسیله تحریك و در نتیجه دفع مواد سمی موجود در آنها از جمله نكات مثبتی است كه درخصوص آدامس میتوان به آنها اشاره كرد.
آدامس مانع خوردن تنقلات
متخصصان میگویند: با جویدن آدامس بدون قند میتوانید از میزان عطش و اشتیاق زیاد خود به مصرف تنقلات در طول روز بكاهید.
این گفته متخصصان نتیجه آزمایشاتی است كه اتفاقا جالب به نظر میرسند. به گزارش ایسنا در این آزمایشات از گروهی داوطلب درخواست شد كه 3 ساعت بعد از یك وعده ناهار مناسب و استاندارد تنقلات مصرف كنند و به آنها گفته شد هرچه قدر كه از این تنقلات و هله هولهها میل داشته باشند میتوانند بخورند. پس از آن در یك بعدازظهر از این شركتكنندگان درخواست شد كه در هر ساعت در این دوره بین ناهار و زمان خوردن تنقلات به مدت 15 دقیقه آدامس بدون قند بجوند. در بعدازظهر دیگری این افراد از جویدن آدامس در این زمان مشخص منع شدند.
محققان با بررسی نتایج تحقیقات دریافتند: افرادی كه به آنها اجازه داده شد آدامس بدون قند بجوند در مقایسه با گروهی كه به آنها گفته شد نباید آدامس مصرف كنند، كمتر تنقلات میخورند و هم چنین بین دو وعده به دلیل جویدن آدامس 40 كالری انرژی مصرف میكردند.در این تحقیق 115 مرد و زن در گروه سنی 18 تا 54 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. این محققان هم چنین دریافتند: افرادی كه آدامس میجویدند در بعدازظهر انرژی بیشتری داشته و كمتر دچار خواب آلودگی میشدند.
آرام بجویید
هرچند كه آدامس جویدن در مواقعی كه دچار تنش و استرس هستید میتواند در بهبود حال شما و تخفیف تنش موثر باشد، اما باید مراقب باشید كه در این كار افراط و زیادهروی نكنید.به گفته محققان وقتی شما تحت استرس و فشار روانی هستید ممكن است با شدت و فشار آدامس بجوید كه این كار میتواند آرواره شما را فرسوده كرده و تحلیل ببرد.
آدامس جویدن با شدت و هیجان میتواند باعث خستگی و دردناك شدن آرواره شود. این كار همچنین ممكن است به بروز نوعی مشكل مفصلی منجر شود كه در این حالت مفصل مربوط به استخوان گیجگاهی و فك زیرین آسیب میبیند. این عارضه میتواند موجب بروز درد در ناحیه سر و گردن شده و فرد را در باز و بسته كردن آرواره با مشكل مواجه كند.
اگر شما هم این علائم را دارید چند روز از آدامس جویدن دست بكشید و به آرواره خود استراحت بدهید. اگر با این راهكار علائم مزبور برطرف نشد، باید با پزشك مشورت كنید.
آدامس مانعی برای بوی بد دهان؟
به خیلی از افرادی كه با مشكل بوی بد دهان مواجه هستند توصیه میشود كه آدامس بجوند در حالی كه برای رفع بوی بد دهان، باید اقدام به شناسایی و رفع مشكل اصلی كرد، چرا كه در بسیاری موارد، این مشكل ممكن است علامتی از یك بیماری باشد.بوی بد دهان در برخی موارد، طبیعی است. به عنوان مثال، هنگام برخاستن از خواب كه دهان بوی نامطبوعی دارد، میتوان آن را با كم شدن ترشح بزاق دهان و به دنبال آن عدم شستشوی مناسب دهان و فعالیت بیشتر باكتریها توجیه كرد كه با مسواك زدن و ترشح بزاق بیشتر در طول روز برطرف میشود.
برای یافتن علت بوی نامطبوع دهان، باید لثه و دندانهای بیمار به طور كامل از نظر پوسیدگی دندانها و بیماریهای مختلف لثه مورد بررسی قرار گیرد. ضمن این كه مشكلات تنفسی و گوارشی نیز میتواند به ایجاد بوی بد دهان منجر شود.
در برخی موارد، این بیماری بسیار مهم بوده و عدم پیگیری علت زمینهای بوی بد دهان، میتواند به بروز مشكلات فراوان و غیرقابل جبرانی منجر شود. به عنوان مثال، در مورد آبسه ریه، همراهی بوی بسیار بد با سایر علائم از قبیل تب و غیره میتواند پزشك را به تشخیص برساند. از این رو رفع موقت بوی بد دهان، از طریق جویدن آدامس نمیتواند به حل این مشكل كمك كند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ظرفیت تولید کارخانه خودروسازی
سایپا کاشان، سالانه 150 هزار دستگاه خودروی ملی S-81 و سایپا 111 است.
علی
اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و نعمت الله پوستین دوز مدیرعامل شرکت
خودرو سازی سایپا رییس جمهوری را در مراسم افتتاح سایت تولید خودرو
خاورمیانه همراهی می کنند.
سایت خودروسازی سایپا کاشان،بزرگترین کارخانه صنعتی ایران به لحاظ وسعت محسوب می شود و در حال حاضر به عنوان بزرگترین سایت تولید خودرو در خاورمیانه شناخته شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قابلیت تولید 150 هزار دستگاه انواع خودرو در سال را دارد.

کارخانه
خودرو سازی "ساپیا کاشان" در مرحله نخست قابلیت ایجاد 1600 شغل مستقیم و 6
هزار شغل غیرمستقیم دارد و در صورت راه اندازی فاز دوم آن، میزان اشتغال
زایی مستقیم این مجتمع خودروسازی به 3 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
بیش
از 90 درصد اشتغال زایی این کارخانه مربوط به نیروهای بومی است.
تولید
خودروهای سایپا 132 و پراید صبا در طول ماه های گذشته و در مراحل آماده
سازی و راه اندازی اولیه سایت سایپا کاشان در دستور کار این کارخانه قرار
داشته است.

بر اساس این گزارش، برای احداث و راه اندازی این سایت تاکنون بیش از 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که بخش عمده این سرمایه گذاری ها مربوط به ماشین آلات، تجهیزات و خطوط تولید است.
کارخانه
تولید خودروی سایپا کاشان با هدف افزایش ظرفیت تولید و عرضه انواع
خودروهای سواری و برمبنای چشم انداز برنامه های گروه خودرو سازی سایپا و
همچنین بسترسازی و ایجاد ظرفیت های جدید برای تولید محصولات جدید، ازجمله
خودروی ملی S81، در مساحتی بالغ بر 318 هکتار احداث شده است.
همچنین
خطوط تولید، سالن های بدنه و رنگ کارخانه خودروسازی سایپا کاشان به خطوط
رباتیک واتوماسیون پیشرفته مجهز است که در تولید کیفی خودروی ملی S-81 نقش
اساسی خواهد داشت.
سالن بدنه شرکت سایپا کاشان نیز به لحاظ اتوماسیون و خطوط تولید از بالاترین سطح فناوری در میان خطوط تولید شرکت های ایرانی خودروساز برخوردار بوده که خط تولید خودروی اس81 در این شرکت کاملا رباتیک است.
براساس این گزارش، سالن بدنه با مساحت 28/5 هزار متر مربع برای
تولید 32 دستگاه اس81 و 10 دستگاه سایپا 111 در ساعت، طراحی و احداث شده و
قابلیت تولید مدل های جدید دیگر را نیز دارد.
رییس جمهوری پس از افتتاح
رسمی سایت تولید خودرو خاورمیانه از بخش های مختلف این واحد تولیدی بازدید
کرد و تا ساعتی دیگر در جمع دست اندرکاران صنعت خودرو کشور سخنرانی خواهد
کرد.
قرار است نام خودروی S-81 که تاکنون با عنوان مینیاتور شناخته می
شد، در مراسم امروز تغییر یابد و با نام جدید به بازار معرفی شود.
اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید ..
منبع :www.econews.ir
بازدید کنندگان گرامی به علت اشتباه فیلتر کردن سایت تهران پیک تصاویر ما به طور موقت قابل دیدن نخواهد بود .
انشاالله مشکل سریعا حل شود ؛ ولی در صورت باز نشدن مجدد سایت تصاویر را در سایت دیگری آپلود خواهیم کرد .
مشکل بر طرف شد
**قسمت اول **
یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است.

به گزارش خبرگزاري فارس، دربي تهران همواره از حساسيت خاصي برخوردار است.
پرسپوليس و استقلال از سال 1347رودرروي يكديگر قرار گرفتند.
در 67 بازي گذشته استقلال 20 بار موفق به شكست حريف خود شده كه 3 بار
آن با راي فدراسيون فوتبال بوده است. 31 بازي دو تيم با تساوي به پايان
رسيده و 16 مرتبه هم پرسپوليس فاتح دربي بوده است.
ديدار تيمهاي پرسپوليس و استقلال از ساعت 14:30 در ورزشگاه آزادي و در حضور 75 هزار تماشاگر آغاز شد.

15 دقيقه ابتدايي بازي دو تيم به ارزيابي هم پرداختند
اما استقلال نسبت به سرخپوشان برتري داشت و توانست در دقيقه 16 توسط فرهاد
مجيدي به گل برسد. در ادامه بازي نيز اين شاگردان مرفاوي بودند که بازي
بهتري انجام دادند و حملات پرسپوليس فاقد برنامه بود.
در دقيقه 36
سرانجام يکي از حملات پرسپوليس نتيجه داد و هادي نوروزي گل تساوي را براي
سرخپوشان به ثمر رساند.
در نيمه دوم استقلال در يک صحنه بر اثر اشتباه
مدافع پرسپوليس صاحب موقعيت بسيار خوبي شد که با ضربه بد سيد صالحي و دفع
خوب حقيقي اين توپ گل نشد، دقيقه اي بعد اين پرسپوليس بود که يک موقعيت
ايدهآل را از دست داد.
در ادامه بازي نيز دو تيم موقعيت ها را يکي پس
از ديگري از دست دادند.
پرسپوليس در دقيقه 85 با درخشش وحيد طالب لو
فرصت بسيار مناسبي را از دست داد.
سرانجام در دقيقه 86 کريم باقري با شوتي محکم و زيبا دروازه استقلال را باز کرد تا طلسم تساوي هاي دربي شکسته شود.
جهت دیدن اطلاعات بیشتر درباره بازی و دیدن گل های بازی به ادامه مطلب بروید ....